På Visma Spcs har vi en tradition av att förmedla viktig kunskap till landets företagare. Kunskap som gör vardagen enklare, rutinerna roligare och dig till en säkrare entreprenör. Det ska vara lönsamt att driva företag - och roligt.
Hos oss kommer du alltid att mötas av människor. Människor som på riktigt vill hitta den bästa lösningen för ditt företagande.
Att vi numera är ett ganska stort företag, är ingenting du kommer att märka av när du pratar med oss. Det spelar nämligen ingen roll hur stora och tekniskt framstående våra produkter är, hos oss kommer du alltid att mötas av människor.
Sedan 1984 har Visma Spcs gjort det enklare att starta och driva företag.
I dag använder mer än hälften av landets småföretag våra program.
Vi på Visma Spcs söker hela tiden efter fler duktiga och engagerade medarbetare. Vi tror att engagerade medarbetare ger glada och nöjda kunder.
Vår målsättning på Visma Spcs är att erbjuda våra kunder en enklare vardag. Därför är våra noga utvalda partners mycket viktiga för oss. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för dig som kund.
Vi är så glada för att du valt att vara partner till Visma Spcs och vill göra det enkelt för dig att presentera oss på rätt sätt. Därför har vi samlat allt du behöver på den här sidan.
Det är självklart att du ska ha betalt för allt jobb. Och allt använt material. Med ett smart projekt- och tidrapporteringssystem blir det lättare än du tror.
Jobb och material kan enkelt loggas direkt i mobilen. Man har ju den ändå alltid i fickan! Det ger full koll på projekten utan blod, svett och post-it-lappar i hela bilen. För allt syns i realtid. Och faktureringen kan göras med vänsterhanden eftersom alla poster har kommit in i programmet.
Sluta leta efter underlag bland pärmar, filer på skrivbordet och mejl. Allt arkiveras och dokumenteras snyggt och prydligt per projekt. Anteckningar kan sparas på samma ställe. Koppla sen ihop Visma Tid Pro med eEkonomi och Lön Smart så sköts bokföringen också automatiskt. Lönerna betalas också ut med några enkla knapptryck. Easy peasy!
Håll koll på kunder och framtida kunder på ett ställe. Via säljtavlan i programmet får du en överblick på pågående affärer. Här kan du lägga upp nya affärsmöjligheter, följa säljprocessen och skapa offerter. När offerten är klar kan du skicka den till kunden via programmet för digital signering.
När jobbet är igång har du perfekt översikt på projektplaneringen, beläggningen och dina anställdas tid. Och kan se att uppdrag och projekt blir klara som utlovat. Projekttavlan med drag-and-drop-funktion rattar smidigt listor och uppgifter till teamet på några klick. Där syns hur jobbet går i jämförelse med deadlines med tydliga start- och slutdatum.
Att utvärdera är en fin nyckel till framgång och här får du allt för att summera och dra lärdomar i olika projektrapporter. Du kan följa upp och analysera kostnader, intäkter, kunder, projekt och rapporterad tid. Så maskineriet kan bli lite bättre kalibrerat varje gång!
Vill du köpa direkt? Skapa ett gratiskonto och slutför ditt köp i programmet.
I grundlicensen ingår 1 Total-användare med fullständig behörighet i programmet för 379 kr/månad. Behöver du flera användare i programmet?
Tidrapportering |
---|
Attest
Enkel attestering med möjlighet till attestering i flera steg; projektledaren attesterar tiderna på sina projekt och attestansvariga attesterar tiderna för sina medarbetare. |
Flexbank
Tidsaldot justeras automatiskt om du arbetat mer eller mindre än du skulle ha gjort och programmet håller koll på detta via tidbanken. |
Frånvaro & frånvaro i period
Det är enkelt att registrera och planera frånvaro oavsett om det gäller en enskild dag eller under en period. De anställda kan även skicka in en ledighetsansökan och sjukanmälan snabbt och smidigt via app eller webb som går direkt till den attestansvariga. |
Interntid & arbetsmoment
Allt som registreras i programmet behöver inte ske via projekt. Därför erbjuder Tid Pro bra flöden för att hantera interna registreringar, moment och kommunikation. |
Intranät
Via flödet Nyheter & rutiner blir delningen av intern information en barnlek! |
Kvitto & företagsinköp
Registrera inköp som gjort för projektets räkning för att få korrekta kostnader samt underlag för löne- och fakturaunderlag. Självklart finns det även möjlighet att få ut bokföringsunderlag för dessa för att förenkla bokföringen. |
Körjournal
Slipp en manuell journal i tjänstebilen! I Tid Pro sammanställs informationen direkt systemet utifrån de registreringar som görs på bilen. |
Lönetillägg & ersättningar
Ob-ersättning och jour-risktillägg registrerar medarbetaren snabbt och enkelt. |
Maskin & utrustning
Missa inte att ta betalt för maskintiden! Du registrerar tiden som maskinen använts och blir på det sättet automatiskt underlag för vidare fakturering. |
Milersättning lön
Den anställde registrerar den sträcka som de kört och hamnar automatiskt på löneunderlaget. |
Privata utlägg
Utlägg som den anställde ska få utbetalt för registreras enkelt via app eller webb och blir sedan underlag för löneutbetalningen. |
Integration & samarbete |
Fördelning projekt och resultatenhet till lön
Genom registreringarna som dina medarbetare gör får du enkelt fördelning av resultatenhet samt projekt. |
Löneunderlag
Utifrån de tidsregistreringar och utlägg som dina medarbetare gör får du enkelt ut ett löneunderlag som du läser in till ditt löneprogram. Slipp manuella knapptryck och minska risken för fel! |
Integration mot Visma eEkonomi eller Visma Administration
Genom den smidiga integrationen kan du enkelt få över information om fakturaunderlag eller andra ändringar som du gör i kontakt- eller projektregister. Du har dessutom möjlighet till uppföljning mot bokföringen vilket gör att du har full koll på allting från tidregistrering till slutlig bokföring. |
Samarbete med redovisningsbyrå (partnerportal)
Din byrå har möjlighet att skapa en kostnadsfri partnerportal som gör det möjligt för er att enkelt samarbeta på den nivå som passar er! |
Projekt och fakturering |
Debitering
Debitera enkelt kunden för tiden och övriga kostnader i projektet. Du får full överblick över vad som är debiterbart och ej debiterbart och kan följa upp så att ni lägger tid på rätt saker för ökad lönsamhet. |
Elektronisk signering av dokument
För de filer du laddar upp på projektet erbjuder vi e-signering så att du enkelt kan skicka dessa till kund. Självklart finns det möjlighet för signering via bankid för extra säkerhet. Du följer signeringsflödet hela vägen, kan följa upp om dokumentet inte signeras och skicka påminnelse om signering inte genomförts. |
Fakturering med fastpris, löpande fakturering & flexibel prissättning
Välj den prissättning som passar dig! Arbetar du med fastpris kan du enkelt välja om allt ska ingå i fastpriset eller om exempelvis utlägg ska debiteras separat. Välj om du vill sköta prissättningen genom generella prislistor eller via prissättning per aktivitet eller medarbetare. |
Materialåtgång
Håll koll på hur mycket material du använt på projektet för att hålla koll på kostnaden samt få underlag till fakturering mot kund. |
ÄTA (bygg)
Möjlighet att skapa ÄTA-projekt för att särskilja dessa från ursprungsprojektet. Du kan dessutom välja om du vill följa upp det enskilda ÄTA-projektet eller alla projekt som ligger under ett samlingsprojekt. |
Planering/Uppföljning |
Budget/Kalkyl
Möjlighet att skapa ekonomisk budget i flera versioner för att följa upp projektet hela vägen. Gör en kalkyl för arbetade timmar totalt, per deltagare eller per aktivitet, genom att lägga till varningar kan du även få en upplysning om rapporterade timmar överstiger ett visst antal. |
Standardrapporter
Med våra rapporter blir din uppföljning enklare och du har full översikt för att underlätta projektredovisningen. |
Analysverktyg
Med vårt analysverktyg kan du enkelt analysera tiden efter dina behov. Filtrera fram det som är intressant för din verksamhet och skapa mallar om det är analyser du vill göra varje månad. |
Projektplanering via uppgifter och checklistor
Använd de smarta uppgiftstavlorna som bygger på Kanban-metoden och få total överblick över uppgifterna inom projektet. Ha full koll på att allt löper på enligt plan och följ upp varje uppgift genom estimat och nedlagd tid. |
Samlingsprojekt
Genom att arbeta med samlingsprojekt följer du enkelt upp flera projekt gemensamt både när det gäller lönsamhet, tid och uppgifter. |
Säljstöd och offertverktyg
Hantera allt från första kontakt till offert och genomfört uppdrag! Säljtavlan ger dig full överblick över dina affärer och du riskerar aldrig att något faller mellan stolarna! Signering av offerten kan självklart ske elektroniskt och när det blir en affär skapar du enkelt ett projekt utifrån affärsmöjligheten. |
Resursplanering
Slipp exceldokument när du ska planera dina resurser! Genom vår resursplanering får du fullständig överblick över beläggning och dina anställdas tid. |
Avtalshantering
Ditt eget digitala arkiveringsskåp där du har allt samlat på ett ställe oavsett om det rör interna eller externa avtal. Du kan enkelt lägga till ett bevakningsdatum för att få en påminnelse på din startsida om avtalet behöver förnyas och signeringen av avtalet sker digitalt och enkelt. |
Mobilapp |
iOS och Android
Via den smarta appen kan du snabbt och enkelt registrera dina tider och utlägg var som helst, när som helst. |
Språkstöd för engelska i appen
Appen finns tillgänglig på engelska vilket gör den lättanvänd oavsett vilket språk som föredras. |
Behöver du ett system med enklare funktionalitet? Läs mer om tidredovisningssystemet Visma Tid Smart.
Linda BrundinConsendo
Visma Tid ger företaget järnkoll! Det är lätt att följa projektets gång med hjälp av checklistor och det är ett stort plus att kunna fota direkt in i projektet samt lägga upp filer som ritningar, avtal m.m. Det är bara fantasin som begränsar möjligheterna med Visma Tid Smart!
Veronica HellströmMH Entreprenad
Visma Tid är ett användarvänligt och smidigt program med många bra funktioner som uppdateras kontinuerligt, ett extra plus till supporten som alltid är lättillgänglig och proffsig. Appen är ett bra hjälpmedel för vår verksamhet då vi har många av våra anställda som arbetar ute på olika projekt!
Marcus NilssonVD, Milltech
Smidigt att använda, bidrar till enkel tidrapportering. Appen uppskattas mycket av våra medarbetare, fördel att kunna skapa fakturaunderlag som går direkt in i Visma eEkonomi.
Vilken dröm att ha hela kontoret i bakfickan när du är på språng, eller hur? Med appen blir det verklighet.
I projektöversikten ser du tydligt vad som är en arbetsorder och vad som är en ÄTA ( Japp, det är en grej och står för: ändring- tilläggs- och avgående arbete)
Fota avvikelsen med mobilkameran och spara den i projektet, så blir hanteringen av ändringar och tillägg barnsligt enkel.
Och du! Vill du sen skapa en arbetsorder av avvikelsen kan du som i ett trollslag gör det via appen och få ett färdigt underlag till fakturan när arbetet är slutfört.
Kläm och känn på programmet innan du bestämmer dig! Du kan prova helt gratis i 14 dagar.
Vi visar gärna tidprogrammets alla fiffiga funktioner och smarta finesser. Genomgången är helt gratis.
När du köper Visma Tid Pro ingår 1 Total-användare med fullständig behörighet. Du kan sedan aktivera ytterligare användare inne i programmet, välj mellan behörigheterna nedan.
Du aktiverar ytterligare användare inne i Visma Tid Pro.
+35 kr/mån & användare
Passar användare som enbart rapporterar interntid och frånvaro. Användaren kan även rapportera resor och utlägg.
+109 kr/mån & användare
För användare som arbetar mot kund och ska kunna rapportera fakturerbar tid och arbeta med projekt.
+219 kr/mån & användare
För användare som ska lägga upp nya kontakter och projekt samt hantera offerter. Användaren kan arbeta med attest.
+379 kr/mån & användare
Användare med full behörighet som t.ex. avtal, löne- och fakturaunderlag, rapporter och analyser samt systeminställningar.
Med Visma Tid Pro får du järnkoll på dina projekt, materialåtgång, resor och andra utlägg. Allt för att du ska kunna fakturera rätt. Det finns även smidiga funktioner för att skapa och skicka offerter. Du lägger upp kunden i projekthanteringsprogrammet, sen är du igång! Du har även full koll på dina olika projekt direkt i mobilen. Smidigt när du är på språng mellan två jobb.
Tid verkligen pengar. På riktigt. Med Visma Tid Pro ger dig full koll på vilka resurser som jobbar på vilket projekt och ser till att tidregistreringen blir rätt. Resursplanering, helt enkelt. Det finns även funktioner som ger dig koll på resor och andra utlägg. Har du kollegor som bara rapporterar interntid kan det såklart göras i samma program.
Här är resursplanering A och O. Med Visma Tid Pro har du full koll på dina projekt och kan se till att täcka upp där det behövs. Du kan enkelt både offerera och fakturera med ett par klick. Perfekt på en paus innan nästa jobb. Med snygga och överskådliga grafer kan du följa företagets lönsamhet på olika projekt och kunder. Då vet du vad företaget ska prioritera framöver för att jobba mer effektivt.
Har du kunder som jobbar i projekt mot kund? Då är Visma Tid Pro ett smart verktyg för samarbete. Anställda som bara rapporterar interntid gör det i samma program så att du får full koll på löneunderlaget och kan enkelt betala ut rätt lön. Om du fakturerar åt kunden gör du det med ett par klick. Kunden registrerar sin tid och materialåtgång och du fakturerar. Klart!
Gör faktureringen ännu smidigare genom att gifta ditt tidregistreringssystem med Visma eEkonomi eller Visma Administration.
Dirigera vad som ska faktureras och när. Systemet fixar så att du får ett komplett fakturaunderlag, kopplat till dina projekt, och som helt magiskt förs över till ditt ekonomisystem. Sov sedan lugnt med vetskapen om att alla timmar och kostnader är inrapporterade.
Om du har kunder med behov av tid- och projekthantering kan du enkelt samarbeta med dem i Visma Tid Smart via partnerportalen i programmet, helt kostnadsfritt. Skapa ett testkonto och välj “Redovisningsbyrå” för att få tillgång till partnerportalen och börja ert digitala samarbete direkt.
Självklart! Du kan prova gratis i 14 dagar. Skapa enkelt ett testkonto här och kör igång med din projektplanering direkt.
Japp, appen ingår! Ladda ner där appar finns.
Det gör vi så gärna! Boka en demo här så visar vi alla fiffiga funktioner och verktyg som finns i programmet. Och du kommer igång med dina olika projekt på nolltid.
Vill du veta hur Visma Tid Pro kan hjälpa dig? Ring eller mejla oss. Du kan också boka in dig på en digital visning där vi visar programmet och de smartaste funktionerna. Såklart helt kostnadsfritt!
Boka demo© 2024 Visma Spcs AB | Sambandsvägen 5, 351 94 Växjö | E-post: [email protected] | Tel: 0470-70 60 00 | Org nummer: 556252-9155 | Cookies & Dataskydd | Sitemap