Med Visma Severa får du ett automatiserat system som täcker in och syr ihop hela arbetsflödet från försäljning till fakturering. Detta innebär att allt som har med kundhantering, försäljningsprojekt, projektplanering, resurshantering, tid-, utlägg- och frånvarorapportering, fakturering samt rapportering hanteras i ett och samma molnbaserade system. Antingen via din webbläsare eller i vår mobilapp. 

Visma Severa är helhetslösningen som förenklar och effektiviserar verksamheten för projekt- och tjänsteföretag. Bland våra nöjda användare finns konsulter, IT-företag, arkitekter, ingenjörer samt företag inom reklam och media. 

I och med att Visma Severa är en helt molnbaserad lösning är all information hela tiden uppdaterad. Dessutom är det enkelt att växa med en molnlösning då du kan lägga till fler användare och moduler direkt i lösningen. 

Visma Severa har färdiga kopplingar till bland annat programmen Visma Lön, Visma Administration och Visma eEkonomi. Men det finns också kopplingar till andra lösningar, t.ex. för dokumenthantering och kalenderlösningar så som Google, Exchange och Office 365.