Visma AutoInvoice underlättar fakturahanteringen för alla. Med Visma AutoInvoice kan du både skicka och ta emot alla typer av fakturor, e-faktura, pdf- eller pappersfaktura.

Du skickar dina fakturor via tjänsten till alla dina kunder oavsett vad de har för system eller önskemål. När du använder Visma AutoInvoice behöver du inte längre skriva ut, frankera och posta dina fakturor, allt detta sköts via tjänsten. Du väljer om du vill skicka fakturorna som brev, e-post eller e-faktura. AutoInvoice tar hand om all fakturatrafik – även till dem som ännu inte kan eller vill ta emot e-fakturor.

Att ta emot en faktura via Visma AutoInvoice innebär att din leverantör skickar sin faktura till tjänsten som tar hand om fakturan och skickar den vidare till dig. Handlar det om en pdf- eller pappersfaktura scannas och tolkas den innan den skickas vidare. Du läser in fakturan och alla uppgifter registreras automatiskt.

Du sparar framförallt tid och pengar på att skicka och ta emot fakturor elektroniskt. Du gör dessutom miljön en tjänst.

Visma AutoInvoice är gratis att ansluta sig till. Du betalar bara för de tjänster du använder.

Vad hjälper Visma AutoInvoice dig med?

  • Snabbare hantering av dina fakturor, Visma Autoinvoice hjälper dig oavsett hur din kund vill ha sin faktura.
  • Oavsett hur din leverantör skickar fakturan läses alla uppgifter in och registreras automatiskt i ditt ekonomisystem.
  • Med AutoInvoice kan du skicka och ta emot dina fakturor elektroniskt mellan olika ekonomisystem.


Fler fördelar med Visma AutoInvoice

  • Enkelt och effektivt sätt att hantera fakturor.
  • Säkert och minskar mänskliga fel.
  • Miljösmart val som inte kräver papper eller transporter.