Visma + ResursBOKNING

Schemalägg din personal enkelt med ett molnbaserat system och ny mobilapp!

Fungerar tillsammans med

  • Visma Lön 300/600

Kategori

  • Bemanning
  • Schemaplanering
  • Tid/Projekt

Schemaläggning på det enkla sättet!

ResursBOKNING  – Schemalägg, tidsrapportera och exportera till lön.

Resursbokning är ett molnbaserat schemaläggningssystem som finns i din webbläsare och även i en ny mobilapp (android och iOS).

Låt oss hjälpa dig ta tillbaka kontrollen över resursplaneringen. Resursbokning hjälper både schemaläggare och den anställde med att effektivisera processer, eliminera onödig handpåläggning, få bättre översikt och därmed ge motivation och öka besparingar för hela firman. 


Schemaläggare i Resursbokning kan enkelt:

  • Bygga upp ett grundschema med behov och enkelt schemalägga sin personal.
  • Se antal timmar schemalagt jämfört med anställningsgrad.
  • Bygga passmallar, återkommande pass och utrullningar.
  • Få en bra och flexibel översikt dagsvy till 6 veckor på ett eller flera schema samtidigt.
  • Filtrera schema snabbt på personal, grupp, kompetens, passtid, kunder, timklasser, frånvaro m.m.  
  • Kunna mäta kostnaden av planerad personal direkt på schema/planeringsvy.
  • Snabbt se när avvikelser uppstår t.ex. frånvaro och ett behov måste planeras ut på annan personal.
  • Kommunicera och skicka ut jobbförfrågan till personal (via app-notis, e-post, SMS, intern meddelande).
  • Kontrollera personalliggare (närvarotåblå, in- och utloggning m.m.).
  • Attestera och godkänna personalens inrapporterade tider.
  • Ta ut en tidsammanställning med arbetade tider, OB, frånvaro m.m. som exporteras till Visma Lön.
  • Rapporter för att mäta personaltimmar, personalkostnader, fakturaunderlag, SLA, Behov (tagna/ej tagna).
  • Analysera dygnsvila.
  • Se omsätttning, mål, kostnad utplanerad personal, arbetsgivaravgift m.m. 
  • Möjlighet att lägga till OB Kollektivavtal, skräddarsydda och/eller standard.
  • Gruppera personal med och lägg in kompetens.
  • Kundregister, lägg till kund på pass.
  • Fakturaunderlag kund/projekt. 

Personal i Resursbokning kan enkelt (via desktop/mobilapp):

  • Se sina schemalagda arbetspass som skall utföras.
  • Se vem/vilka kollegor som arbetar samtidigt.
  • Se lediga pass och boka eller anmäla intresse (ja/nej) på behov eller jobbförfrågan. 
  • Tidsrapportera (personalliggare, stämpla  in/ut med geografisk platslimitering, vanlig tidsrapportering).
  • Rapportera frånvaro, komp, restid m.m.
  • Lägga in önskeschema (när vill jag (inte) jobba, när vill jag ha semester).
  • Se hur mycket tid/många pass jag arbetat, hur mycket jag är schemalagd.
  • Ge bort pass till kollegor.
  • Skicka meddelanden via inbox till chef/kollegor.

Fördelar Resursbokning:

  • Hög funktionalitet i desktop och mobilapp.
  • Enkelt och prisvärt kostnadsupplägg.
  • Kostnadsfri support (telefon, chat, e-mail).
  • Kostnadsfri utbildning (lokalt/online).
  • Kontinuerlig utveckling i både system och mobilapp.
  • Kopplingar till lönesystem och ekonomisystem.
  • Utveckling och allt sker i Sverige dvs lokalt och kan därmed lokala regler.

Fördelar med Filimport mellan Resursbokning och Visma lön:

  • Eliminera handpåläggning för redovisningen genom att enkelt kunna ta ut en export fil (-.tlu) av tidsammanställning av personal och ladda in den till Visma lön.
  • Få med information som arbetade timmar, frånvaro, OB, timklasser m.m.
  • Skräddarsy timklasser och frånvarokoder.

Mer information:

Kontakta oss på knappen ovan om du har frågor eller gällande filimporten till Visma Lön.

Kom igång

1. Snabbstart! Ladda ned kostnadsfri demo av Resursbokning

Skapa en kostnadsfri demo [HÄR].

Du kan även ringa oss på 08-4070730, skicka e-post till [email protected] eller besöka oss på www.resursbokning.com och skriva i chatten för att få hjälp med att komma igång och testa en kostnadsfri demo under 14 dagar. Vänta bara tills du får se hur bra vi fungerar tillsammans med Visma lön!

2. Kostnadsfri analys och utbildning

Om ni under testperioden anser att systemet har potential att kunna ge er ett värde, boka då upp en tid och prata med en konsult som hjälper er och analyserar ert behov mer nogrannt och sen demonstrera hur systemet används av nuvarande kunder i samma bransch. Kanske vi hittar fler funktioner som hjälper er! Under genomgången går vi igenom er nuvarande situation t.ex. befintliga system och behov. Därefter visar vi ett processflöde av följande funktioner:

  • Schemaläggning
  • Tidsrapportering
  • Attestering
  • Kontroll av Kollektivavtal (OB) 
  • Export av fil till Visma lön 
  • Mobilapp (Android + iOS)

3. Identifierat värdet - få ett kostnadsförslag

När vi gått igenom era behov, tillsammans bevisat att systemet täcker dessa och därmed identifierat fördelarna och värdet ni får av systemet, då är det dags att diskutera kostnad. Få ett prisförslag [HÄR].

4. Signerad offert – Nu börjar det roliga!

När affären är i hamn så kommer ni som kund få kostnadsfri uppsättning av systemet (online), kostnadsfri utbildning (online) och kostnadsfri support med b.la. hjälp med att testa en .tlu-fil som skall exporteras till Visma Lön. 

Kontakta oss [HÄR] om du har frågor eller gällande filimporten till Visma Lön.