Pleo - ett smartare företagskort

Säg hejdå till borttappade kvitton, högar av pappersarbete och tidsödande administration. Säg hej till Pleo – företagskortet som hjälper dig att automatisera hanteringen av alla företagets utgifter. Med betalkortet och appen kan medarbetare enkelt betala i butik och online, samtidigt som administratörer får full insyn och kontroll över utgifterna i realtid. 

Integration till Visma eEkonomi

Med integrationen till Visma eEkonomi sköts den löpande bokföringen automatiskt. Pleo underlättar hela processen – från betalning med Pleo-kortet, till det att utgiften är konterad och klar i Visma. Medarbetare slipper göra utlägg i tjänsten. Resor kan registreras direkt i appen, så räknar Pleo automatiskt ut milersättningen. Ekonomiavdelningen behöver inte lägga tid på manuell inmatning av kontonummer och momskoder. 


Lägg sekunder, inte timmar på kvitton.

Pleo företagskort har individuella beloppsgränser och fungerar både för köp online och i fysiska butiker. Kvitton lagras smidigt via mobilkameran och utgifter kategoriseras automatiskt, vilket kan reducera upp till 70% av processerna kring utgiftsrapportering.

Hur fungerar Pleo steg för steg:

  1. Betala med Pleo kortet
  2. Fota kvittot i mobilappen
  3. Transaktioner kategoriseras automatiskt med rätt bokföringskonto, momskod och tillhörande kvitto
  4. Chefer/administratörer kan se alla utgifter i realtid
  5. Transaktionsdata och kvittot exporteras och bokförs automatiskt i Visma eEkonomi
     

Med Pleo får du:

  • Betalkort (fysiskt & virtuellt)
  • Mobil- och webbapp för smidig rapportering av utgifter och kvitton
  • Milersättningsfunktion
  • Representationskalkylator
  • Djupgående analyser och insikter per kategori, projekt eller avdelning
  • Pleo Pocket (för ersättning av utlägg & traktamente)
  • Realtidsöversikt
  • Momsåtervinning
  • Individuella köp- och beloppsgränser
  • Fetch (automatisk inhämtning av digitala kvitton)
  • Påfyllning via Autogiro
  • Förmåner & rabatter
  • Hjälpsam support, alltid nära till hands

Så fungerar integrationen med Visma eEkonomi:

Integrationen till Visma eEkonomi erbjuder dig sömlös hantering av utgifter, från betalning till bokföring. Helt fritt från pappersarbete och egna utlägg.

Med bara ett par knapptryck synkar du Pleo till din kontoplan i Visma. Direkt vid betalning med Pleo-kortet väljer anställda sedan en lämplig kategori i appen som är kopplad till rätt konto och momskod i Visma.

Som administratör kan du när som helst granska och exportera utgifter med tillhörande kvitton direkt till bokföringen i Visma eEkonomi. Det har aldrig varit smidigare att bokföra utgifter.

Pleo är även kompatibelt med Visma Admin. 


Hur du integrerar Pleo med Visma eEkonomi:

Det första du måste göra att att aktivera integrationen med Visma eEkonomi inne i Pleo.

1. Logga in på ditt Pleo-konto och gå till ‘Inställningar’. Du hittar ‘Inställningar’ i menyn till vänster, under din profilbild.

2. Du kommer nu att se en lista av olika bokföringsprogram som Pleo kan integreras med. Välj Visma eEkonomi och klicka på ‘Continue’. 

3. Du kommer att få ett meddelande som ber dig ansluta ditt Visma eEkonomi-konto till Pleo på en separat sida.

4. Logga in i Visma eEkonomi och godkänn Pleo som integration.

5. Nu är dina Pleo- och Visma eEkonomi-konton konfigurerade. Besök Pleo's support-sida för att lära dig mer om hur du ställer in kategorier, momskoder och gör din första export.