Spara tid och underlätta lönehanteringen. Blikk Easy passar företaget som söker ett molnbaserat system för närvaro- och frånvarorapportering. Dina anställda kan även registrera resa, traktamenten och kvitton. Blikk Easy är kompatibelt med marknadens vanligaste lönesystem och du kan kostnadsfritt bjuda in din redovisningsbyrå för att sakgranska allt som registrerats samt exportera korrekta löneunderlag. 

Funktioner i Blikk Easy: 

Tidrapportering för lön 
Snabb registrering och attest av närvaro- och tidsavvikelser som t ex övertid, semester, sjukdom och VAB.  Löneadminstratören hämtar sedan ut attesterade löneunderlag och importerar till lönesystemet

Resa & traktamente
Rapportera bilresor, körda km och traktamenten samt om de ska ersättas vid löneutetalningen.

Kvittohantering
Underlätta hanteringen av kvitton och utlägg. Fota och registrera allting när du är på språng. 

Schemahantering
Skapa scheman för olika sysselsättningsgrader. Hantera säsongsavvikelser och skiftscheman.

Ledighetsplanering med ledighetsansökning och sjukanmälan 
I planeringen ser du alla ledighetansökningar, semester och annan frånvaro. Anställda kan även göra sjukanmälningar (inkl. an,älan om VAB). 

Korrekta löneunderlag
När tid och utlägg har attesterats kan du exportera ett komplett löneunderlag för vidare behandling i lönesystemet.

Rapporter
Ladda ned rapporter och analysera bl a närvaro och avvikelser. All tidsdata finns samlad på ett och samma ställe.

Säker inloggning med BankID eller e-post
Du och dina anställda väljer själv hur bini vill logga in i Blikk. 


Mer om funktionerna i Blikk Easy: 

Smidig tidrapportering – närvaro och frånvaro (avvikelser)
Anställda kan välja om de ska rapportera dagligen, veckovis eller månadsvis. Det finns även möjlighet att stämpla in och ut via mobilen, t ex när man kommer för dagen, raster, lunch och vid arbetsdagens slut. Det går också att registrera avvikelser som t ex sjukfrånvaro och VAB. Efter att dina anställda har låst sina tidrapporter kan den som är attestansvarig granska och godkänna underlagen. I Blikk Easy kan en administratör även skapa scheman för t ex olika syssesättningsgrader och skift. Dessutom tar systemet hänsyn till olika löneformer och kan användas för både månads- och timavlönade.

Fota, registrera och attestera alla kvitton
Med kvittofunktionen i Blikk Easy kan du hantera dina kvitton/utlägg direkt på plats. Genom att fota kvittot med din mobil direkt när köpet har gjorts kan du vara säker på inget tappas bort. Du kan markera om inköpet är gjort med ett privat kort eller företagskort.

Ett privat utlägg ska ersättas på din lön och kommer därmed att redovisas på ditt löneunderlag. Köp som gjorts med företagskort ska däremot kopplas mot din bokföring. Det registrerade kvittot skickas sedan automatiskt för godkännande till attestansvarig.

Överskådlig ledighets- och semesterplanering för hela ditt företag
Säg adjö till papperslappar, mejl och semesterplanering i excel. Genom att addera tilläggstjänsten Resursplanering (ledighet & sjukanmälan) finns möjlighet att planera in semester och tjänsteledighet på ett och samma ställe. I översikten kan du enkelt se all planerad ledighet och säkerställa att du alltid har bemanning när det behövs. Anställda kan också göra sina egna ledighetsansökningar direkt i Blikk. Alla ansökningar landar direkt i planeringen, för godkännande av närmaste chef. Om någon blir sjuk eller behöver vara hemma för VAB finns det även möjlighet att göra en sjukanmälan eller anmälan om vård av barn.

Effektivisera lönehanteringen - bjud in din redovisnings- eller lönebyrå till Blikk
Bjud in din redovisningsbyrå till den kostnadsfria partnerportalen. Genom att samarbeta i partnerportalen slipper både ansvariga inom ditt företag samt din byrå, arbetet med att jaga in underlag varje månad. Effektivisera löne- och kvittohanteringen genom att bjuda in din byrå till Blikks kostnadsfria partnerportal. Din byrå kan i partnerportalen sakgranska tidrapporter och registrerade kvitton, samt plocka ut lönefiler för vidare bearbetning i lönesystemet. Med integrationen till Visma eEkonom går det även att skapa kvittoverifikationer. I partnerportalen kan ni kan även dela dokument och skicka meddelanden. 

Prova gratis & boka demo 
För att läsa mer om Blikk Easy besök vår hemsida www.blikk.se. Där kan du välja att testa Blikk Easy helt gratis i 14 dagar, eller boka en kostnadsfri demo. 

Kostnadsfri support
I vårt hjälpcenter hittar du både guider och svar på vanliga frågor. Du kan också ringa eller chatta med vår support (vardagar 8-17) direkt inne från systemet om du behöver mer hjälp.

Molnbaserad tjänst
Blikk är molnbaserat och tillgängligt överallt där det finns en internetuppkoppling. Det finns även en mobilapp för nedladdning på både iPhone- och Androidenheter.

Inga bindningstider
I Blikk finns inga bindningstider. Du kan välja att få en faktura varje månad eller betala 12 månader åt gången. Väljer du årsfaktura får du även en rabatt på dina licenskostnader.